سرخط خبرها
گزارشی از حال و هوای انتخابات در حرم مطهر رضوی با مشارکت پرشور بانوان

گزارشی از حال و هوای انتخابات در حرم مطهر رضوی با مشارکت پرشور بانوان

  • کد خبر: ۲۱۴۸۰۵
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
امروز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ تصاویر متفاوتی از انتخابات در شعبه‌های اخذ رای حرم مطهری رضوی از حضور مادران و دختران ثبت شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ مادرانی کودک در آغوش، مادربزرگ‌ها روی ویلچر، دختران رای اولی، زیر سایه پرمهر امام مهربانی‌ها پای کار انقلاب آمدند و حماسه حضورشان در تاریخ ثبت شد.

زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا علیه السلام در پای صندوق‌های رأی در اولین ساعات به نیت زیارت و شرکت در انتخابات رهسپار بارگاه رضوی شدند و دختران رای اولی ها، اما شور و نشاط خاصی داشتند.

خانواده محبی با ۴ فرزند آمدند تا به فرزندانشان بیاموزند مشارکت در انتخابات یعنی شور و شعور سیاسی یک مسلمان و وطن دوستی و ایمان؛ خانم محبی می‌گوید: هوا سرد بود، اما ما دلگرمیم و برای انقلاب و کشورمان تا پای جان هستیم.

فائزه، هانیه، محدثه و سیده زینب رای اولی هستند، در صحن انقلاب می‌بینمشان، چهره هایشان خندان و انگشت‌های اشاره شان رنگی است، دستانشان را به نشانه پیروزی بالا می‌برند و می‌گویند: ما آمدیم، گله‌مند نیستیم، امیدواریم به آینده کشورمان و می‌دانیم تغییر و تحول با همین دستان ما رقم خواهد خورد، خداراشاکریم که فرزند ایرانیم.

محدثه می‌گوید: حرم را برای رای دادن انتخاب کردیم تا با نگاه لطف امام رضا(ع) انتخابمان اصلح باشد و در این مکان مقدس دعا کردیم برای سربلندی ایران و برقراری صلح در جهان.

حاج آقا موحد که همراه همسرش آمده هم همه انتخابات‌های گذشته را شرکت داشته‌اند و سال‌های زیادی است که در شعبه حرم رای می‌دهند.

آن‌ها از امام رضا می‌خواهند نمایندگان آینده مجلس قدر این حضور و این مردم را بدانند و به حرمت خون شهدا هم که شده تمام تلاششان را در سنگر مجلس بکار بگیرند.

صدیقه خانم، اما زائر است، می‌گوید، باید مشارکت داشته باشیم حالا در شهر خودمان نیستیم، اما رای مان را حتما می‌دهیم، او با لهجه شیرین کاشانی ادامه می‌دهد، حالا می‌خواهم بپرسم رای مان چطوری می‌شود، اما همین که آمدم خوشحالم که تکلیفم را عمل کرده‌ام.

یکی از خادمان شعبه اخذ رای در رواق غدیر که ویژه بانوان است، استقبال زائران را خوب توصیف می‌کند و معتقد است، مشهدی‌ها به چند دلیل حرم را برای رای دادن انتخاب می‌کنند که اولین ش تبرک است، مخصوصا مشهدی‌های اصیل حتما اول صبح می‌آیند قبل از بازگشایی شعبه، هم زیارت هم شرکت در انتخابات.

تا ساعات پایانی انتخابات همچنان مردم آمدند. شناسنامه‌ها در صف بود و تا آخرین نفر رای گیری انجام شد.

۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ باردیگر عاشقان و ارادتمندان حضرت رضا(ع) در جوار بارگاه ملکوتی اش پاسخ روشنی به دشمنان ایران دادند و امید را برای ایران و ناامیدی را برای دشمنان ایران رقم زدند و بانوان در این حماسه حضور گل کاشتند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.